söndag 19 september 2010

Sitting Waiting Wishing

Färdig. typ.
Som vanligt - blått är flått först


Här blev det stopp. Kunde inte klura ut hur bakgrunden skulle vara. (även om jag kollade på en bild ville jag inte ha för mycket onödiga detaljer)

Tur att Amie kom med hemmagjorda(!!!) macarons och ideér om hur bakgrunden skulle kunna bli. Även om vissa förslag innefattade rosa ränder var det till stor hjälp.
Ja tack. Förstår verkligen den hutlösa hypen kring dessa:
Så här blev den alltså. Fortfarande lite blöt, därav buckligheten. Att fylla i konturerna med tusch istället för akvarellpenna skärper upp det hela.

Bilden är en "avbild" av Annika Marklund. Ena mycket käck tjej tycker jag.

Bra klassiker vare här

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade hit genom min kusinvitamin Linas blogg.
    vill bara säga att ja avundas din talang. du målar något otroligt bra. kommer att länka dig i min blogg om det är okej?!

    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Shit vad fint sagt! Glad blev jag. Det är ok:) Nu ska jag genast kika in på din!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Den bidde fin! bra grejj att dissa rosa (röööttt ju:))

    SvaraRadera
  4. Äh fy vilken cool och frän systeryster jag har! /Lillasyster Sara

    SvaraRadera
  5. Hajjemän, rött äre enda! Och turkååås.

    Tur att jag har en så fräsig lillasyster att brås på då. Utan dig hade jag aldrig varit mellanbarn. Tack<3

    SvaraRadera
  6. Snyggt som tusan! Blir också sugen på att måla. Fast det blir mest streckgubbar och huvudfotingar när jag försöker =)

    SvaraRadera
  7. Tack Fin-Anna. Men det heter smala personer, inte streckgubbar. Gör, och visa oss! :)

    SvaraRadera
  8. Och dessa macarones missa vi i mekkat, typans! Underbart porträtt.. en fågel viskade i ditt öra att JT gärna ser sin nuna på papper ;) PUUUSSS

    SvaraRadera
  9. Jag veet, att det ska va sånt krångel..! Vilken fågel? LOVE!

    SvaraRadera
  10. Varför alltid dessa fågeltest?! Jag måste säga att det var en liten sparv :)

    SvaraRadera
  11. Jag ska köpa en ljudbok med fågelläten till dig, så kan du öva tills vi ses igen. Sparv, till ex gråsparv:"Entonigt kvitter som framförs långsamt i olika tonlägen. Sjunger ofta i kör." källa sv.ornitologiska förening.

    SvaraRadera