torsdag 30 september 2010

FjäderFä.

Åkej, ni har sett mina påfågelfjädrar förut. är tyvärr recklessly heedlessly in love with påfågelfjädrar.

När det var tillräckligt sent kändes det bra att börja skissa lite.


Och så här blev det. Förlåt för de uteblivna mellanstegen. Det är alltså både akvarell och markerspennor. Bakgrunden är markers i färgen C8, cool gray och skuggningen är i C5, också cool gray.. Det är coolheten som får det att nästan se blått ut. (Tror jag, fast mest tycker jag att det låter som en proffisig hypotes..?)


Ni vet väl att ni kan klicka på bilden och få den i större format? Om ni gör det kanske ni ser ett FEL:O Jag vet att det finns kritiska ögon därute, men kan ni hitta det?


12 kommentarer:

  1. Inte för att något kan vara FEL på dina målningar men syftar du på de olika ärmskurningarna?

    SvaraRadera
  2. jo, här är det fel. jag skrek lite när jag gjorde det. Och nej, det är inte det du syftar på... hih

    SvaraRadera
  3. jag vet jag vet jag vet!

    det är inte tjejen på bilden som har skrivit brevet.....

    och en sak till.... en skugga från påfågelfjädrarna på hennes vänstra axel är en spök skugga eftersom det inte finns någon fjäder som sitter i rätt vinkel mot ljuset, såvida det inte sitter en mycket mycket mycket liten fjäder precis på ljuskällan som vi inte har i bild..... och sen kan jag notera några ytterligare fel...nej jag ska inte göra dig ledsen såfia =)

    SvaraRadera
  4. och jag är mycket medveten om att spökskugga inte ska särskrivas. det går tydligen inte att ta bort sina inlägg...

    SvaraRadera
  5. hehe, vad späänande detta var :) Jag tycker att jag tittar suuper kritiskt. Men icke ett fel i mina ögon. Underbar bild för övrigt sötnos!

    SvaraRadera
  6. hihi, nu såg jag att en fia gömmer sig bakom skissen. De där ögonen kunde man dödat för! Jag ser ett fel nu, påfågelfjädern har flyttat sin position från skiss till målning. Men ändra sig får man väl i denna värld?

    SvaraRadera
  7. det är nog ingen som tvivlar på dina svanskakunskaper tobbe!

    Däremot börjar jag tvivla på det här med att låta andra leta fel..hmm.. känns det bra, dethära liksom. ?

    Ingen har hittat det uppenbara felsteget. aja.

    Bror, de är dina! forever and ever!

    Ack ja, vad vore värden utan ändringar?

    SvaraRadera
  8. hejsan bruden! tycker att det är lite för mycket ätstörningsmonster på dina bilder, va?! hehe, skoja:D men fortsätt köra på dina påfågelfjädrar! det finns få saker som kan vara vackrare och innehålla fler färger och nyanser = perfekt till konst:D kram på dig plommon!

    //inlagd ätstörd;P

    SvaraRadera
  9. Mmm, får "lägga på" dem lite:) Kom bara ihåg att de är gjorda av mest vatten..

    Fjädrar är underbart vackra!

    När vi ses hoppas jag att du inte är störd i ätet lika mycket. Kom också ihåg att du är bra och fin i alla sizer! Päronpusspårej

    SvaraRadera
  10. Men vad är felet??? Sjukt nyfiken nu.

    SvaraRadera
  11. så grymt dökktig är du!
    och bara för att äga alla lite! det vita strecket i bakgrunden har försvunnit mellan huvudet och fjädern! (?) hihi (efter en kvarts intensivt stirrande som antagligen gett mig de där mytomspunna fyrkantiga ögonen)

    SvaraRadera
  12. Moa is daa winner! BRAVO! Ett fint pris äro vad du skölle ha! Guva du är bra. ( och så blev det ett slut på analyserandet...)

    SvaraRadera