söndag 26 september 2010

kokko

Steg för steg var det här! Ska visa hur man kan använda sig av "gummifärg".

En liten skiss...



Ni har ju vart med förut, när jag och min maskeringstejp samarbetat. Det här är ungefär samma sak, skillnaden är att med denna "gummifärg" kan man ju göra mjukare former. Bar å pensla på där man INTE vill ha färg.


Sen måste man vääänta. I minst två minuter.



Sen måla måla måla!



Nu när färgen torkat är det bara att pilla bort gummifärgen. härligt.



Ser ni vad skarpa kanter va??



Måste ändå erkänna att maskeringstejpen åkte fram till ränderna i cirkeln i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Gillar skarpt att man får se steg för steg hur dina mästerverk uppstår. Soffa jag hoppas att ja får se din vackra nunna i helgen också <3

    SvaraRadera
  2. Men grymmaste tutorials ever! Gummifärg hade jag aldrig hört talas om! Är det nytt? Och vad tusan säger man när man ska köpa den? Sofia du målar så fint så jag får ont i magen. Du borde satsa på det där. Och hörru... jag älskar hur du väntar på saker. ;)

    SvaraRadera
  3. Va kul, då fortsätter jag mina lektioner:)

    Äm: Jag vill se dig också, min eviga inspirationskälla! mästerverk va? du är ett mästerverk! Hjärta! ringer imorn typ.

    Ferferi:Du anar inte vad glad jag blir, tack så sjukt mycket! Haha, ja allså jag fick en sån flaska av min faster när jag var liten. Men den är sen länge torkad. Men så kom jag ihåg den, gick till inex och sa helt enkelt "har ni såntdära gummigrej som man har till akvarell?" Hon fattde med en gång:)

    (bästa väntposen..)

    SvaraRadera
  4. Sluta omedelbart med maskeringstejp. Jag vill se mer väntan!

    Du har verkligen hittat en Fia-nisch eller kanske.. Sofiisch?!. Du är så duktig min ängel! Jag saknar dig så myyycket!!!!
    Lycka nu till imorgon, så hörs vi snart snart och börjar planera vår weekend på tu man hand!

    SvaraRadera
  5. haha, looovar! Jag saknar min duktiga, fina, bäbis! mm, sofistiskt kanske? Jag sitter med penna och block och smider planer. küss

    SvaraRadera