onsdag 15 september 2010

gnälltantX1000



Det är en dålig dag det här. Får inget rätt. Borde läsa men böckerna ligger tungt kvar på bordet. Borde måla fint men får inte till det. Ville rita av en stört vacker tjej men insåg att det inte gick. Inte idag. Så jag drog på med massa markers och vips hade vi en slags sned och vind 80-talsbrutta.

Sen att jag fick fråga kassörskan på coop om hon kunde ta ut en tomat ur påsen för att jag skulle ha råd med handlingen på 80 kr gjorde inte denna dag lättare. Jag hade 79 kr i kontanter och inget på kortet. Tydligen. Och så har det vart strålande solsken hela dagen tills jag skulle gå från bussen. Då satt det uppenbarligen bra med lite regn i form av en flodvåg.

6 kommentarer:

  1. hej min älskade sofia.
    Vilka snygga teckningar. Hoppas det inte är jag som är förebilden till din gnälltant. puss

    SvaraRadera
  2. Om det är någon tröst så tycker jag att det var en jättecool målning =)

    Sv: Haha, ja min blogg kommer så klart bli the place to go för alla ocensurerade smaskiga detaljer under resan, inte the grandpa stuff som hamnar på resdagboken =) Synd bara att min mamma lusläser allt jag skriver... ;)

    SvaraRadera
  3. Du är en obotlig optimist, mamma. Så no!

    hehe, tack Anna! Du kan skicka din mor hit istället, har bara rumsrena grejer liksom.

    SvaraRadera
  4. jag gillar 80-talet! Och din bild också. :)

    SvaraRadera
  5. och jag gillar dig:) puss!

    SvaraRadera