torsdag 16 september 2010

the flower said I which I was a tree





Hujeda mig, tänkte ni när ni såg första bilden. Jag med. Och det var inte första försöket heller. Ett rent slöseri med akvarellpapper så att säga. MEN skam den som ger sig sa jag till mig själv och fortsatte på denna något miserabla blue sketch.

Hittade nämligen en fin bild i en tidning och ville avbilda den. Men inte avbilda den så att tjejen såg för "fin" ut. Med ett litet tandglapp och prickiga axlar kändes det bättre.

Och oliver.



två notiser:
-Ser ni att jag glömde rita vänster axel? Gjorde ett försök till en i sista bilden.
-Lägg även märke till att ringen har olika färg på näst sista och sista bilden. Blev lite onöjd när jag såg att den ljusnade SÅ mycket när färgen torkade.


En till grej: Tänkte att jag skulle hålla mig till dessa färger i (om det blir så) nästkommande teckningar. Alltså, tukos, rött och svart...vad tros?

Sen är den här låten lyssningsbar om och om igen.

3 kommentarer:

  1. Fina färger tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Ja gillar att du visar hur den först såg ut, spännande. Jättefint resultat, men tycker även hon va fin i början också! Inte slöseri med papper enligt mig;)
    Hehe, ringen ja!
    Verkligen bra kombination med färgerna, fortsätta med det blir toppen, nyfiken:)
    Ps. Ja vet hur det känns att ha glugg, hehe! Ds. :)

    SvaraRadera
  3. i like mickey mouse and bamby

    SvaraRadera