måndag 1 november 2010

BeautifulBloggerAward

Kära Ferferi har haft den goda smaken att nominera min bloggis till detta pris:

TACK fina du! För er som inte har kikat in där ännu kan göra det här. Roliga, finurliga och ofta mycket tänkvärda inlägg huserar hos henne.

Med detta medför att även jag i min tur nominerar sju bloggar samt delar med mig av sju saker om mig själv.

dessa bloggar tycker jag är läsvärda och inspirerande på olika sätt:
frågan är ju bara om det finns sju små kakor om mig som ni inte redan vet..?

okej, jag..
  • skriver aldrig med vanliga blyertspennor. Eftersom jag äter upp dem. (vet..ganska gross)
  • har ett hårstrå som växer ut under ögat. Detta har uppmätt ca 4 cm som längst=coolt. eh.
  • kan nästan inte somna om jag inte kollar på ett avsnitt Scrubs först.
  • har haft höns sen jag var runt 6 år. Trots att min familj alltid bott i stan. (ska inte säga vad mamma gjorde med en tupp en gång..)
  • känner mig som världens ensammaste Harry Potter-fan. åhh Dödsrelikerna, vill se! Någon?
  • har nog ätit alla smaker på mörk choklad. Citron absolut bäst just nu.
  • är otroooligt håröm och är en mästare på tetris!
hopp, det blev visst åtta...


KRAM på er




11 kommentarer:

  1. jaja ... nu glömmer vi tuppen som var vit men skimrade i grönt. Och lilla vän, du kan aldrig slå mig i Tetris. Jag var en mästarinna på detta redan innan du såg dagens ljus. Karin Maria

    SvaraRadera
  2. ensam om harry är du inte, räknar ner :P
    o jätte grattis till en nominering, det är du värd!!

    SvaraRadera
  3. Ensam om Harry??? Gudars så fel du har! Det är du och jag som sitter bänkade i salongen på premiären! Himla rolig lista förresten snygging! Jag älskar också mörk choklad men citron var nytt! Var tusan har du funnit denna excellenta smak? Lite roligt att vi gillar lite samma bloggar också! Hanna Fridén följde jag slaviskt ett tag. Frida är ju en bloggkollega. Annika Marklund skriver med massa hjärta och KnivLisa med massa humor! Resten är minsann nya för mig.

    SvaraRadera
  4. Det finns hopp! (ja hanna. jag vet, glömmer inte dig!) Men var på bio häromdagen och blev totaldissad när jag glatt skuttade till vid en blick på affischen.

    Ferferi- ett givet bud. Hanna kom till gbg då! Harry behöver oss! Åh tror det är marabou. Du kommer älska. Jag bara älskart. Ja, alltså hade du inte nominerat mig hade din funnits i listan. Vet du! Så kanske inte så konstigt att vi gillar samma:) LÄS Onryo- inpirationsboost.

    haha, mamma, hur gjorde man på din tid med tetrisen? och tuppen kommer nog aldrig glömmas...:) u killermama!

    SvaraRadera
  5. på den tiden fanns det unix arbetsstationer med operativsystemet Solaris som man kunde spela tetris på. Inga fesna persondatorer ... Kram från Karin Maria

    SvaraRadera
  6. (Tillägg) Astrid Lindgren fanatiker och alldeles....uuunderbar!! Du är en inspiration i sig, och jag är så otroligt stolt av att vara din vän. Gärna bästa vän, för då nästan dör jag lycka!!
    Tack fina du för att du är min finaste Skorpa <3

    SvaraRadera
  7. BROR!! Hur kunde jag glömma! Astrid lärde oss allt vi någonsin behöver veta. Du känner mig bättre än mig själv och det är klart att du är den bästa! Som att du inte vet det. Tack för att du finns!

    SvaraRadera
  8. Har redan bestamt pronto att Harry Potter ska ses i Thailand, och din syster ar lika med pa noterna =) Mikaela har missat de tva senaste, sa jag forklarade handlingen - in i minsta detalj. Sa oroa dig inte, saknar du ett HP-fan sa vet du vart du hittar mig =)

    SvaraRadera
  9. Du ar helt otroligt fantastisk pa att mala!! Onskar sa jag kunde gjort nagot endaste inom rita/mala, men tyvarr inte ens en streckgubbe haha..
    ska nog springa upp till rummet o fraga maria om det dar med tuppen. haha lat ju riktigt spannande (och lite morbid)...

    ha det fint sa lange!

    SvaraRadera
  10. åååhhh!!!! så jag är inte ensam om att ha ett creepy felplacerat hårstrå på kinden??? brukar noppa bort det men ifs har det faktiskt inte dykt upp på ett tag nu...

    SvaraRadera
  11. Haha, jag visste allt utom scrubs o tetris (en match inom snar framtid kanske)..jag till o med kände till hårstrået.. Cool! <3

    SvaraRadera