torsdag 4 november 2010

horror vacui



Ibland undrar jag om jag inte bara ska sluta måla. Alltså inte för gott utan bara stoppa i tid. Det hade kanske inte behövts en blomtapet liksom.. Men eftersom jag redan hade bestämt mig för det innan jag började kunde jag inte sluta utan bakgrund.

Less is more kanske borde vara mer präglande. Min kära fader säger alltid att jag "inte ska måla ända ut i kanterna".

Går inte för att jag lider av horror vauci. Just "rädsla för tomrummet". Bättring kanske sker nu, när problemet är definierat så att säga.

Numera lånar jag lillans kamera, en Canon G9, istället för min vanliga lilla kamera eller mobilkamera. Bäst hade en scanner kanske varit. Nåväl. Förlåt för suddiga bilder ändå. Ska bli bättre - jag lovar!


inspiration från en bild på en okänd (?) man. Akvarell+markers

5 kommentarer:

  1. Är han singel? Första tjing här!

    SvaraRadera
  2. Jag fullkomligt älskar tapeten .. Karin Maria

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har och tack för en kul kväll på stan! /Marie

    SvaraRadera
  4. Vännen! Det betydde otroligt mkt för mig att du kom och hälsade på..behövde verkligen en sån fin människa som du att prata med. och vilka fantastiska bilder du målar! jag gillar verkligen den stilen med akvareller men ändå lite modernare, typ (kan ju inga konsttermer liksom, men ändå, klart snyggt!)..

    SvaraRadera
  5. Amie, det vore väl lite som att köpa grisen i säcken. Återkommer med helfigur..!

    Bra, då var den inte i onödan iaf.:)

    Tack Marie! Och tack för lördagen. Har några sjukt sjuka bilder:) Mer sånt säger jag!!

    Men FINA Du! Klart jag gör det, tänker på dig hela tiden ska du veta! haha, jag har ingen som helst aning om de flesta begrepp..Moderna akvareller känns konstigt och bra. stor kram på dig!

    SvaraRadera