söndag 16 januari 2011

mamma

Jag skulle kunna säga att den här veckan har kretsat runt målning (ni kommer få mer än ni vill). Och fika med fantastiska vänner. Och slutuppgifter. Och förkylning. Och bra musik.

I alla fall, här har vi Mamma, Karin Maria Lind, på 46x38 cm Canvas med olja OCH akryl. Blandningen var jag tvungen att göra eftersom det är roligare att greja med akryl för det torkar fortare. Oljan var tvungen att vara där för att få den där laxrosa färgen. Synd bara att den tre dagar senare fortfarande är blöt.

Mamma är där för att hon har lärt mig att man ska tänka själv. Det är därför jag börjar så många meningen med och fast hon sagt klart och tydligt att det är fel. Hon försöker dagligen få mig att fatta att problem inte är så stora som de verkar och hon väljer alltid att se livet från den ljusa sidan. Tack älskade Mamma.


5 kommentarer:

  1. Gudars vilken fin avbild du gjort av vår fina mor!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart porträtt av Karin. Fina ord som hon är välvärd :) Puss till finaste dottern

    /bror

    SvaraRadera
  3. Tack Sofia, det är inte alla som har sitt porträtt i olja ....
    Jag visste inte att du skriver och i början på meningar för att du tänker fritt. Nu vet jag det, så jag kan sluta påpeka just detta med det lilla ordet och. Nu skiner solen på Lindholmen och vi ska ut och mata måsarna. Karin Maria

    SvaraRadera
  4. Finaste porträttet på Karin i olja! Verkligen jättefint!
    Tycker mig känna igen beskrivningen också. :o)

    /Jenny kollega till Karin

    SvaraRadera
  5. danke mia.

    Ja, E, det är hon. Puss till finaste Gullgrodan!

    Solen skiner fortfarande mamma

    Tack Jenny! Kan väl klämma in att hon är smått tokig som går upp kl 6 en kall vinterdag för att fota också. (tror att någon mer har den egenskapen?:)

    SvaraRadera