söndag 16 januari 2011

jag kan jag vill jag vågar inte


I torsdags begav jag mig till Saron Seconhand för att fynda lite. Gudars vad mycket folk det var som köade i kylan. Jag tänkte lite snabbt att det hade vart nice att bara gå förbi och ställa mig först. Men det fanns tanter som utan problem skulle kunna äta upp mig, så därför valde jag livet och ställde mig sist i kön. Tog ett kort på några i skaran istället.

Akrylmålning, på canvas, 36x48 cm. Den nedre har akvarellpenna som konturer också. Även om man inte ska ångra, önskar jag nästan att jag inte skulle gjort den sista touchen med konturerna. Nåväl.

4 kommentarer:

  1. Det blev grymt bra! Tänk vad man kan få ut av en tråkig kö en helt vanlig sketen onsdag!

    SvaraRadera
  2. heftig! Först såg jag den översta som bokstäver, men ändrade snabbt min uppfattning. Ganska fantastiskt att man utan konturer kan urskilja vad det är ändå. Kanske inte är så dumt att vara näst-blind? Skönt med ett facit också.. man skrek lite diskret för sig själv "jees" när man förstod att man uppfattat tavlan rätt..
    Och jo, det var bra att du vågade tycker jag, facit var också fint. Facit är bra!

    Pusspuss babegull /bror

    SvaraRadera
  3. Jag gillar bilden på kön, men mest gillar jag färgerna. Det är bara en sak, spara på de blå och gröna färgerna. Varför, jo, du har ju lovat att måla av min bild på en kungsfiskare om jag någonsin lyckades fotografera en. Lyckades i fredags med hjälp av en snäll pensionär som lotsade oss (Jenny, (kollega) och mig)) till ett utlopp i Göta älv. Efter tre timmar en iskall morgon kom den flygande mot oss ... Tack Ingemar för det. Sofia, jag väntar och kan vänta länge. Karin Maria

    SvaraRadera
  4. Mia:tac!

    Joniz:
    haha, fast det hade kanske vart en cool grej, att göra bokstäver.. hmm
    facit måste man ha.<3

    mamma: mamma...

    SvaraRadera