måndag 27 december 2010

hoppas fortsättningen är god.

Fikafikafikafikafika. Det är det som händer. Det är allt som händer. Så därför får ni denna bild på mig, storasyster och mamma.

Ja, och så en bild på pappas o mammas julklapptavlor. (En sannerligen återkommande klapp. Alltid uppskattat...) Detta året blev den två sillgrisslor och en pingvin som fick ställa upp som modeller. Kanske inte i fiamellansysteranda (eller jo,kanske på det senaste) men så var det ju riktat till mina fågelskådande och anti-horrorvacuui-lovers till föräldrar också.

gjorde dem med akvarell på canvas, Afyrisch.

5 kommentarer:

  1. Jag vill också vara med och fikafikafikafikafika. Hoppas jag får snart! Och dina tavlor är jättefina. Häftigt att du inte fyllt i konturerna helt, utan låter det flyta ut med bakgrunden. Ser väldigt rent och harmonsikt ut.

    2011 kommer bli gott gott gott, det är jag säker på! Pussa pussa

    /Bror e

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tavlor... OCH vilka fin fikaservis sen, för att inte tala om damerna i soffan! Vad är det den heter nu igen, servisen alltså?? :) Något fint tror jag! / Votre Amie

    SvaraRadera
  3. E: Jag vill ju att du ska vara med! Finns ju plats brevid mig! Tack, jag lät mig inspireras av en gubbe som målar jättemycket fåglar så. Kanske kan överföra detta till människor?
    LOVE/s

    Mon Amie: Taaack. Hmmm, nä, kan inte komma på vad den heter;P Men tror att det ligger varmt om hjärtat..

    SvaraRadera
  4. Hm ... vad är det för en tant med filt över benen i soffan? Är det hon som gnäller om att farbror Jan aldrig eldar nog mycket?
    Tack för tavlorna älskade Sofia, jag vill helst ha dem i vardagsrummet. Sillgrisslorna och pingvinen ser ut att vara målade av en riktig fågelskådare .... Sofia du vet väl att servisen är från Rörstrand och heter Mon Amie, en äkta liköpingsbo vänder alltid och läser i botten. Karin Maria

    SvaraRadera
  5. tack mamam! meh klart jag vet egentligen. kram på tant.

    SvaraRadera