lördag 11 december 2010

hello daddy hello mum




Det här med inspiration. Ett ord som jag hör nästan varje dag. Älskar inte det uttjatade ordet men innebörden av det. Ibland så bara finns den där, inspirationen. Den får varenda tanke att kännas storslagen och ALLT är möjligt.


Men så plötsligt. Tomt. Inget känns inspirerande och mina nya, rena papper får inte färg på rätt sätt. Allt blir bara pretentiöst och fult. Då är det bara att sluta försöka och göra något helt annat. Som att omge sig med trevliga vänner. Utan att tänka på det kryper inspirationen fram som ett blygsamt ljus och tomhet blir möjlighet igen.

Tack alla fina runt mig, långt bort och nära, ni är bäst!



Den i mitten är original, men jag tycker att den översta framhäver de verkliga färgerna bättre. Och så vill jag även tillägga att röken syns bättre egentligen. såatt... Akvarell och markers, A3

10 kommentarer:

  1. Najs, vikken cool brud! Önskar jag va i götet med dig gumman nu när mysga juletiden är här!

    SvaraRadera
  2. fy tusan vad fin sofia!

    SvaraRadera
  3. Em: tack, du är ju le inspiration;)jag vill att du ska vara här nuu!! Och mysa med mig! Men snart så<3

    Idis: Tack gulle! Snart ska vi vara kreativa du å ja! bli de nya gbg-koloristerna kanske?

    SvaraRadera
  4. Hallå på daj!
    Det är så kul att kika in på din sida och se om det har dykt upp något nytt (på tal om att sprida ljus).
    Du är väldigt begåvad och använder din inspiration väl!
    Hare gött så ses vi till jul! Kram Ebba

    SvaraRadera
  5. Hej Ebba!
    Shit vad fint sagt av dig! Tacktacktack.
    Jag tänker jultrevligheter i stugan, kanske ta längdskidorna en sväng?kraaam

    SvaraRadera
  6. Det marks verkligen inte att du saknar inspiration, awesome as always =) Gillar sarskilt ogonbrynen!

    PS: Alskar Yiruma! Du har val hort River Flows In You ocksa? Nastan annu battre.

    PS 2: Ar titeln pa inlagget en referens till laten Cherry Bomb med the Runaways? Kopte filmen pa Bali, langtar efter att se den!

    SvaraRadera
  7. Du är awsomast Anna!

    Ja, den är riktigt fin, lika fin..hehe..

    ps2:yep det är det! Bra gjort av dig, om du inte ens sett den. You smart girl! Såg den för ett tag sen, himla bra. Och Dakota Fanning i huvudrollen gör den ännu bättre!

    SvaraRadera
  8. Bra robbat med röken, den blir verkligen blåaktig och genomskinlig ......
    Karin Maria

    SvaraRadera
  9. åh varför är det så sexigt med smokes,precis sådär. duktiga duktiga du, sluta aldrig vara du, K

    SvaraRadera
  10. Mamma, vad röker man när det blir blått? (tack för ny färg...)

    K: Jag vet inte. jag ska inte tycka det. nonsmokingeneration f e. ehh..

    SvaraRadera