torsdag 19 augusti 2010

cole confusion


För ett tag sedan såg jag en tavla där urklipp ur böcker gjorts, och sedan klistrats fast på målningen. Fin effekt med text i bilden, tyckte jag och ville göra samma sak. Hittade dessvärre ingen bok som kunde tänka sig att ställa upp och Lidköpingstidningen kändes inte helt klocksen, så ett matte d block fick offra sig lite. Klurigt va?

Lily Cole får ofta agera inspirationskälla, är en smula fascinerad av that girl!

Så förutom lim är det akvarell och markers som gäller.


4 kommentarer:

  1. Herre mon deiu.. riktigt häftig! Gissar att hon läst samhäll?

    Duktig ficka

    SvaraRadera
  2. tack jonis!:) Ja.. jag får inte skämta om samhällare. Min vänskapskrets skulle minska drastiskt. Men man kan ju spekulera...

    SvaraRadera
  3. hörru duru, samhällare är ett trevigt folkslag har ja hört! ;D

    Riktigt snygg bild! Tavlan jag fick av dig sitter uppe på väggen o på efterfesten inatt visa ja den o skröt ja om min konstnärskompis, så dä så! ;D

    SvaraRadera
  4. samhällare har många goda sidor:P

    Gillart Äm, gillart!

    SvaraRadera