fredag 6 augusti 2010

Birdbrat

Här kommer en från-början-till-slut-grej. Inspirerades av en bild min vän Therese hade på sin facebook.


Blå skisspenna - bättre än svart då den inte är så markerande.



Började fylla i lite med svart akvarellpenna och vanlig akvarell.



Använde mig av mycket vatten i akvarellen för att få till lite skuggor.



Använde markers (en slags tuschpenna) och mer akvarell.



Ångrade mig angående de klena regndropparna i vänster kant, drog på med mer markers i gråa nyanser. klar.



Grejade i iphoto lite. Mer kontraster, förstärkning OCH blekning av färger (gillar att göra båda..)


6 kommentarer:

  1. Haha BirdBrat, gillar't! Otroligt fin målning som alltid!

    SvaraRadera
  2. håller med ämäälie! Du är sjukt duktig vännen!

    SvaraRadera
  3. Så vackert. Cool kombination av markers och akvarell! Det gillar jag. Mycket.

    SvaraRadera
  4. Ni är bare för snälla, jag blir så glad! Puss på er!

    SvaraRadera
  5. Bror Jonathan Lejonhjärta9 augusti 2010 kl. 16:00

    Ingen konstskola för mig inte, this is the shit :) Duktig flicka!

    SvaraRadera
  6. det måste vara tydligt och bra:P

    SvaraRadera