tisdag 29 mars 2011

välkomna dina misstag men gör inte om dem.



Start sträcka mål. Sträckan. Ni vet när man ser det där målet som ska uppnås och efter blodsvettochtårar kunna luta sig tillbaka och studera vad som åstadkommits. Tyvärr blir den tänkta målbilden inte alltid som tänkt utan man tvingas att stillsamt betrakta det stackars miserabla resultatet. Då kan man göra om igen.

Ovan är iaf två exempel där gör-om-gör-rätt-medoden tillämpats. Jag tycker att teckningarna till höger är bättre (båda gjorda efter de vänstra).

Som en god vän och jag konstaterade, att göra saker för andra gången är och blir oftast bättre. Jag är beredd att hålla med oss.

(jag älskar chanel nr 5 fast endel tycker att den luktar tant. )


6 kommentarer:

  1. Fin, nätt, gorgeous, beautiful, magnifique, belle!

    SvaraRadera
  2. Chanelflaskan till höger - wooooow! perfekt.

    SvaraRadera
  3. Amie: jaa alla adjektiv jag ville utstråla:) petite också kanske? hoppas.
    Frida: tack rara:*

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg flaska, vad kostar den? och vilken tant doftar den? En ganska rik skulle jag tro. Ser du nu Sofia jag började en mening med och ... inte bra. Jag tror det är bra att göra om saker flera gånger, ända tills man inte ser någon förbättring. Tack för de fanatstiskt fina tavlorna jag fick på min 51-årsdag. Karin Maria

    SvaraRadera
  5. Åhh mamma! Med liten bokstav också! fyyy. Men jag nöjer mig med två gånger, funkar det inte ska man gå vidare. eller jag vet inte. glad att du gillar. <3

    SvaraRadera
  6. gör om gör rätt (ååååh)

    SvaraRadera