söndag 4 september 2011

infekterad portfolio



När något man gör eller säger sparas på ett sätt som gör det möjligt för många att se och uppleva det du sagt, gjort eller tänkt kan en ångerfull känsla ta fart. När någon annan tar dina idéer i sina händer och tycker att de är ointressanta och fel, vill du bara radera, gömma och få de andra att glömma. Glömma det de just såg. Dina tankar. Som nu är deras tankar. Deras oviktiga tankar som var dina ENDA tankar.

Portfolio

Ett ord som låter så fashionabelt förvandlas i mina öron till obehagligt gnissel. Det vänder sig i magen och jag vill inte. Vill inte visa och vill inte bli bedömd.


Men nu, äntligen inne på HDK, ska man tydligen ställa ut sin portfolio på ett öppet hus. Men om man till exempel blev arg och besviken för att den inte togs emot på rätt sätt först och använde den till annat, som till exempel riva ut saker ur den. Om någon till exempel gjorde så? Vad ska man då till exempel exponera i det öppna huset?

4 kommentarer:

  1. INGEN vill visa sin ansökan. Jag gömde min längst ner i en låst låda under massa böcker. Det kommer gå bra!

    /Alb

    SvaraRadera
  2. Jag är STOLT över dig Sofia! Du är verkligen värd det här. Försök riva ihop sakerna ur den igen och ställ ut den med självförtroende och hjärta!

    /Cam

    SvaraRadera
  3. Sofia, du har en mamma som skriver till sina vänner att hon måste hålla ihop allt vad hon kan för annars pöser hon över ( dettta riskerar att man spricker, inte så bra )av pur stolthet ... Du gav aldrig upp! karin Maria

    SvaraRadera
  4. Tack Albin, bra tips!!:D

    Camilla, du är bäst! Tack för pepp!

    Mamma<3

    SvaraRadera